Vores kunders oplevelser

'kærlighed' til lejligheden har hjulpet på salget
22. december 2009
Mægleren var altid at træffe og har holdt mig underettet under hele købsprocessen. Jeg syntes også hun har rådgivet mig fint.

Fremvisningerne foretog mine forældre, da jeg selv er bosat i Vejle. De har også været med til at renovere lejligheden og dermed lagt meget blod, sved og tårer i den. Deres 'kærlighed' til lejligheden viste sig tydeligt i fremvisningen og det har hjulpet på salget.

Det bedste ved at sælge gennem RobinHus var først og fremmest det billige salær. Tror også det har hjulpet på det hurtige salg at vi selv har vist lejligheden frem.






Kun seriøse henvendelser
21. december 2009
Det har været nemt at bruge de online værktøjerneder er til rådighed. Vi valgte denne løsning da vores andelsboligforening har en administrator der står for papirarbejdet, og der var derfor ingen grund til, at en mægler skulle have betaling for dette. Med denne annonce har vi kun haft seriøse henvendelser, jeg gætter på at det er fordi annoncen har givet mere præcise oplysninger bl.a. med billeder og plantegning.
Jeg har ikke tal på antal henvendelser. Vi har haft åbent hus 3 gange. Vi har selv stået for fremvisning, det har været let at få en form på dem.


Nemt og bekvemt
17. december 2009
Det var nemt og bekvemt at benytte RobinHus.dk. Efter at have samlet informationerne ind gik der 3 måneder til at lejligheden var solgt.
Solgt til en højere pris på mindre end 3 mdr.!
16. december 2009
Vi har været meget tilfredse. Salget er gået hurtigt og vi har fået den nødvendige støtte fra vores mægler Anette Christensen, men har samtidig været meget involveret i processen – noget vi afgjort har sat pris på. Det lykkedes at få solgt til en højere pris end konkurrerende kæder havde vurderet lejligheden til med et nedslag på knap 2% på mindre end 3 måneder!

Der er to ting, der har været udslagsgivende for vores valg af RobinHus:

1. Prisen er attraktiv i forhold til andre mæglerkæder.
2. Vi har kunne deltage aktivt i fremvisningen på vores præmisser (dag og tid) og har kunnet bidrage med vores viden om lejligheden og området.

Det har været en fornøjelse selv at vise frem. Vi har selv kunnet bestemme hvilken dag og hvilket tidspunkt, der passer vores familie og vi har kunnet bidrage med den viden vi har om boligen og området, som mægler kun ville kunne videreformidle. Det har foregået på vores præmisser og vi har følt os ansvarlige for at salget skete hurtigst muligt. Vi har haft 1 Åbent Hus og 2 almindelige fremvisninger, og i alt 6 køberhenvendelser.

Det har været ganske let selv at annoncere Åbent Hus via hjemmesiden og samtidig kunnet følge med i hvem der har downloadet salgsopstillinger og foretage opfølgning herpå. I det begrænsede omfang vi har haft brug for at benytte os af RobinHus' Kundeservice har servicen været tilfredstillende.
Vores oplevelse var, at køberne var glade for den personlige kontakt
10. december 2009
Jeg har været meget tilfreds med min mægler Peter Kjær.

Det bedste ved RobinHus har været, at det er billigt (vi har sparet 50.000 kroner), det er nemt at kommunikere online og følge med online og det er fint selv at gøre en del af arbejdet og dermed være med i processen.

Vi har fået flest køberhenvendelser fra internettet og Søndagsavisen, hvor vi selv anoncerede ved siden af. Vi har haft 5-6 fremvisninger.
Vores oplevelse var, at køberne var glade for den personlige kontakt til fremvisningen.
Fortsæt det gode koncept!
04. december 2009
Min RobinHus mægler Anette Christensen var meget "med" i salget, og hun var utrolig rar og forstående. Hun var desuden meget dygtig og vidste hvad hun talte om. Salæret er faktisk for lavt i forhold til den gode behandling, vi har fået. Vi var aldrig i tvivl om noget efter en samtale med RobinHus. Fortsæt det gode koncept.

Det var nemt at vise frem, både for købere (og osere), da jeg jo kender huset, og det gør en mægler ikke.
Min RobinHus Mægler Lene Meraj har været en stor hjælp i rådgivningen!
03. december 2009
Min RobinHus Mægler Lene Meraj har været en stor hjælp i rådgivningen om prissætningen og justeringen af samme. Også i min kommunikation med køber har hun hjulpet mig med at finde den rigtige balance i prisforhandlingsfasen. Desuden har hun været imponerende i sin responstid, jeg har altid kunnet få fat på hende og hun har altid givet sig tid til at snakke tingene ordentligt igennem, så jeg afklaret kunne lægge røret på. Jeg ved ikke hvordan hendes familie har det med det, men for mig som kunde har det været fantastisk :-)

Det bedste har været, at jeg har fået al den hjælp jeg har haft brug for samtidig med, at jeg har kunnet sælge mit eget hus ved fremvisningerne. Ingen ved jo mere om det end mig, og samtidig har jeg ikke har brugt penge på en service, som jeg kunne være foruden. Det kan sammenlignes med at bruge pengene på maden i en restaurant og ikke på det dyre bord og bestik. Og så som sagt at have en god og fornuftig mægler at sparre med omkring pris, hvornår der skal være åbent hus o.lign.

Fra RobinHus Kundeservice har jeg fået de oplysninger jeg skulle bruge, når jeg skulle bruge dem og følt mig ajour med udviklingen på markedet og i mit område.

Det var fint selv at vise frem for køberne. Nu har jeg også brugt 10 år på at sætte den i stand, så det var ikke så svært at rose noget der fremstod smukt og velholdt :-). Men fint og lærerigt: hvis det var et par, så fandt man ud af hvem man skulle tale til om hvad, hvornår man skulle tie stille eller sige mere og hvornår man skulle lade dem gå rundt selv. Lidt udmattende til tider, da jeg har lagt så mange timer og tanker i stedet her, men det var også en måde at få sagt farvel på og mærke efter om køberen var den, man vil give sit sted videre til.
Meget seriøs og kompetent rådgivning...
02. december 2009
Meget seriøs og kompetent rådgivning, hvor tingene bliver fulgt op og helt til dørs. Så jeg er meget tilfreds med min RobinHus-mægler. Derudover fik jeg en god og professionel behandling af Kundeservice. Annonceringen foregik på nettet, og vi fravalgte avisannoncer, da det gik helt fint uden.

Det bedste ved at sælge gennem RobinHus er afgjort, at du selv er med i hele salgsprocessen. Du ved hvad der sker, og du er i allerhøjeste grad med til selv at påvirke salget. Dialogen med de potentielle købere har været meget positiv.

I starten var jeg spændt på hvordan de potentielle købere ville reagere på at stå overfor sælgeren i stedet for en ejendomsmægler ved fremvisningen. Det viste sig faktisk, at være en stor fordel for begge parter, og jeg har kun haft meget positive oplevelser med selv at vise min bolig frem.
Altid venlig, tjekket og realistisk!
02. december 2009
Min RobinHus mægler Jeanne Sørensen var altid venlig, tjekket og realistisk.

Fremvisningerne gik okay og det var hyggeligt, men også forvirrende til tider.

Det bedste ved at sælge gennem RobinHus har været annonceringen af min bolig på nettet. RobinHus har en supertjekket hjemmeside.
Hurtige svar fra min mægler, selv under ferie.
01. december 2009
Jeg har været med tilfreds med min RobinHus mægler Lene Meraj, da jeg hele tiden fik hurtige tilbagemeldinger (selv under ferie). Derudover har det været en god sparing og fornuftig indstilling til markedet. Meget tilfreds!

At vise boligen frem selv var rigtig godt, jeg fik nogle gode råd af min mægler til hvad jeg skulle gøre og ikke skulle gøre. Det bedste ved at sælge gennem RobinHus har været, at det gik så stærkt. Min lejlighed var kun til salg i 104 dage, og der var første seriøse bud allerede kommet. Det der har givet flest køberhenvendelser har været internettet og Til Salg-skiltet. Køber fandt min bolig via www.RobinHus.dk.
Yderst kompetent mægler!
28. november 2009
Jeg har været tilfreds med min RobinHus mægler Dorte Kristoffersen. Hun var venlig, behagelig og yderst kompetent!

Det bedste ved at sælge gennem RobinHus har været at være medsælger og så det lave salær. At vise boligen frem selv har været super. Køberen fandt min bolig via RobinHus.dk og jeg har sparet ca. 60 000 kroner.
60.000 kroner sparet!
27. november 2009
Min RobinHus Mægler Helgi har været tilgængelig i et stort omfang, og har endvidere ydet udmærket rådgivning i de få tilfælde det har været nødvendigt. Da vi havde behov for Til Salg skilte og bestilte hos Kundeservice, og de kom med det samme. Fremvisningerne var et stort arbejde, men det gik okay. Det bedste ved RobinHus er prisen - jeg har sparet omkring 60.000 kroner.
Huset var til salg i 4 uger!
26. november 2009
Vi har været fint tilfredse med RobinHus Mægler Jeanne Sørensen. Vi fik en god afslutning, da huset kun var til salg i 4 uger, og der var flere købere.

Det var fint selv at vise frem, der var mange besøgende og det var en positiv oplevelse. Det var den rigtige løsning at vælge RobinHus. Vi fik en positiv respons fra køberne, og det er mere personligt, når man selv viser frem. Det mest positive har været, at vi har kunne åbne huset, når vi ville. Derudover har vi sparet omkring 65.000 kroner.
Jeg er meget tilfreds...
20. november 2009
Jeg er meget tilfreds med min RobinHus mægler Anette Christensen.

Det var OK selv at vise frem for køberne, men åbent hus var desværre en fuser. Jeg har fået flest køberhenvendelser via Internettet. Køberen kom via RobinHus.dk.

Det bedste ved at sælge gennem RobinHus var prisen. Jeg har sparet ca. 40.000 kroner.
+ vin + besparelse /BSS
19. november 2009
Margit Hegner har udført et yderst professionelt arbejde. Følger godt op på sagerne og er altid behjælpelig. Og fra RobinHus Kundeservice bliver der fulgt godt op med en ugentlig meddelelse om aktiviteten på boligannoncen.

Fremvisningerne gik udmærket. Jeg kan jo svare på alle spørgsmål som mægleren ikke ved noget om.

Det bedste har været de lave omkostninger i forhold til de mere traditionelle mæglerkæder.
Den ugentlige statusmail har givet en god indikation af hvor stor inte
18. november 2009
Opsætning af Pro Annonce var rimeligt enkelt. Dog kunne man godt bruge et værktøj til udarbejdelse af plantegning. Annonceringen har udelukkende været på Robinhus.dk og Boliga.dk. Det har været rigtigt nemt at opsætte Åbent Hus samt lave brutto/netto beregning. Den ugentlige statusmail har givet en god indikation af hvor stor interessen har været.

Boligen har været til salg i ca. 14 måneder. Der blev givet et nedslag på ca. 4% i forhold til den sidst angivne pris og handlen blev afsluttet ved brug af advokat. Der har nok været omkring 100 køberhenvendelser og ca. 50 fremvisninger.
16. november 2009
Det har været super fedt at kunne annoncere på denne måde (Pro Annoncen). Det har været nemt og ligetil. Jeg var overrasket over antallet af henvendelser på så kort tid. Fra jeg satte til salg, inkusiv 1 åbent hus, gik der kun 14 dage, så var boligen solgt.
Vores mægler lyttede til vores behov.
15. november 2009
Der har været en rigtig god dialog, og vores mægler Lene Meraj har hele tiden fulgt op på sagen og orientereret os om det mindste og hun har lyttet til vores behov. Derudover fungerer det godt, at man kan følge sagen på mail og få oplyst om personer, der har hentet salgsopstilling, samt gode råd til, hvordan man kan følge op på det.

Vi har ikke haft avisannoncer, primært pga. af at det er en ekstra omkostning og vi mener, at de fleste idag finder bolig via internettet. Vores køber kom via Boligsiden.dk.

Det har været dejligt at RobinHus mægleren har taget alt det praktiske papirarbejde og kommunikation med potentielle købere. Fint selv at skulle vise frem, da vi selv kan fremhæve de ting, som vi mener er væsentlige. Det kunne godt en gang i mellem være lidt hårdt at skulle stå til rådighed hele tiden - og man skal være klar til at høre negative udsagn om boligen. Men overvejende positivt, da man som ejer har en viden om specifikke ting, som en mægler nødvendigvis ikke ved - så som gode take-away steder eller naboernes velvillighed overfor fester.
Troværdigheden det bedste!
14. november 2009
Jeg har været meget tilfreds med min RobinHus mægler Kai Gylling. Han udviste god service, god forståelse og havde god til til at gennemgå sagen.

Troværdigheden ved RobinHus-konceptet er det bedste.
Et ukompliceret salg!
14. november 2009
Det bedste ved at sælge gennem RobinHus er, at det er dejligt ukompliceret og man er selv med i salget. Vores køber fandt vores bolig, fordi deres forældre boede på vejen ved siden af. I alt har vi haft 30-40 køberhenvendelser.

Der har ingen problemer været, udover det faldende marked. Vi har vel sparet ca. 30.000-40.000 kroner ved at bruge RobinHus.
Professionelle billeder var med til at fremme salget
14. november 2009
Jeg har været meget tilfreds med at benytte mig af RobinHus Pro Annoncen. Informationen har været meget klar og enkel. Grunden til at jeg valgte RobinHus Pro Annoncen er først og fremmest prisen, og dernæst at det er muligt både selv at stå for fremvisningen og selv at forhandle pris med en køber, inden en mægler kontaktes for aslutning af handlen.

Den indledende fase forløb meget tilfredsstillende. Det glædede mig meget, at det er muligt at tilkøbe billeder taget af en professionel fotograf. De meget gode billeder han tog, har uden tvivl været med til at fremme salget. Vedr. boligannoncen savnede jeg muligheden for at indsætte Tilstandsrapport og Energimærke. Mht. salgsopstillingen kan layoutet måske forbedres en smule.

Markedesføringen er kun sket via Pro Annoncen. Der var lidt stille i Juli og August, men så tog interessen til. Der har nok været 15-20 par for at se på boligen. 3 af dem endda flere gange.

Boligen har været til salg i ca. 5 mdr. Der er givet et afslag på kr. 95.000,-. Handlen blev afsluttet af en mægler hos RobinHus. Mægleren har ydet en meget tilfredsstillende god og hurtig service, således at købsaftale hurtigt kunne underskrives.
Det bedste har været, at jeg selv har kunnet vise huset frem
13. november 2009
Min RobinHus mægler Peter Kjær har haft en unik evne til at være der, når det har været nødvendigt. Jeg har også været meget tilfreds med RobinHus' kundeservice, da jeg har altid fået, hvad jeg har bestilt og uden forsinkelser.

Det bedste har været, at jeg selv har kunnet vise huset frem, og fortælle min historie. Fremvisning var noget man skulle tænke over, sådan at man fik fortalt hvad man skulle, og derudover også lod folk selv gå og "summe". Det har også været lidt svært at huske at få det hele sagt, hvis man nu stod midt i noget andet, og der kom folk forbi. Men samtidig har jeg til hver en tid haft min mægler i ryggen til at støtte op og tage over, når det var nødvendigt. Jeg har haft mange køberhenvendelser på til salg skiltet. Men det har ikke altid været helt reelt. Jeg har nok haft 6-7 reelle køberhenvendelser.

Jeg har sparet 100.000 kr. mindst ved at bruge RobinHus.
Det bedste var prisen.
11. november 2009
Tilfreds. Det er gået hurtigt og smertefri, og vi er blevet guidet pænt igennem processen, så vi er meget glade. Derudover har mægler været rar og venlig. Fremvisning var lidt underligt i starten, men så kom jeg efter det.

Det bedste ved at sælge gennem RobinHus var prisen. Jeg har sparet ca. 35.000 kroner.
Peter Kjær var god til at forhandle med køber
10. november 2009
Min RobinHus mægler Peter Kjær var god til at forhandle med køber omkring prisen, så jeg er meget tilfreds. Jeg har også været meget tilfreds med RobinHus Kundeservice, som altid var venlige og hurtige.

Det gode ved at vise boligen frem selv var, at man kunne fremhæve alle de gode ting, da man kender området bedre end en mægler typisk vil gøre. Men det bedste ved at sælge gennem RobinHus var prisen. Jeg har sparet ca. 90.000 kroner.
God kommunikation med min mægler
03. november 2009
Jeg har været tilfreds. Der var en god kommunikation med min mægler Jacob Teglovn. Ttilfreds med RobinHus Kundeservice. Gode statistikker.

At vise boligen frem virker positivt på de potentielle købere. som var tilfredse med at møde ejeren.

Det bedste ved at sælge gennem RobinHus har været prisen og muligheden for selv løbende at ændre tekst og billeder af sin bolig.
Internettet har givet flest køberhenvendelser, og køber fandt min bolig via RobinHus.dk.
Det bedste var min mægler!
31. oktober 2009
Lene Meraj er en kompetent mægler og særdeles effektiv. Det har været en fornøjelse! Det bedste ved at have solgt gennem RobinHus er netop Lene Meraj's kompetence, effektivitet, samt det retfærdige salær. For det meste var fremvisningerne også en fornøjelse.
RobinHus er utroligt effektivt til prisen
30. oktober 2009
Der har været mange interesserede købere, der har skrevet og forespurgt på lejligheden. Selv efter at køber havde underskrevet kontrakten, kom der flere interesserede købere. Min oplevelse med RobinHus har været god. Det var nemt og dejligt med e-mails om interesserede købere – og jeg fik svar på alle mine spørgsmål, da jeg ringede ind til RobinHus.

Det bedste var dog helt sikkert, at andelen blev solgt – og at det gik så hurtigt. Det er utroligt effektivt til prisen. Det får man ikke andre steder – jeg har i hvert fald ikke set det andre steder til samme pris.
Genialt!
26. oktober 2009
Det har fungeret genialt at sælge gennem Robinhus.dk's pro Annonce. Det er meget let at oprette annoncen, og derudover også meget let at redigere i billeder osv. bagefter. Vi har fremvist boligen til 35 par. De fleste på de 4 Åbent Hus arrangementer, som vi har holdt i den måned lejligheden var til salg. Vi havde 4 mulige købere i den sidste uge af salgsfasen, så vi valgte selv til hvem vi ville sælge, og til fuld pris iflg. andels vurderingen. Vi har selv lavet alt arbejdet, og vi vurderer derfor at have sparet kr. 70.000,- i mæglersalær.
Tak for din hjælp ved salget
23. oktober 2009
Hej Anette,

Tak for din mail og ærlighed. Du skal også have tak for din hjælp ved salget af Klintemarken 14A. Vi har været glade for din hjælp og anbefaler RobinHus til andre som vi kender, som skal sælge. For at være mere specifik, så du kan bruge det til noget, uddyber jeg lige. Vi har været glade for din naturlige fremtoning, som ikke har været anmasende, dit engagement og din gode måde at følge op på diverse udfordinger med bla. købers advokat.

Mvh. Freja
God kommunikation omkring salget!
19. oktober 2009
Vi havde en god kommunikation omkring salget, og blev løbende opdateret, så vi har været meget tilfreds med vores RobinHus Mægler Jeanne Sørensen.

Vi ville prøve at se om ikke boligen kunne sælges uden avisannoncer - og det kunne den. Vi har haft ca. 6 køberhenvendelser. Og det var såmænd helt ok selv at vise frem.

Det bedste ved at sælge gennem RobinHus var, at der blev givet en fast pris fra starten, og de virkede troværdige. Vi oplevede også Kundeservice som ganske fin.

Endnu en gang vil jeg rose for, at vi som sælgere blev holdt løbende orienteret af RobinHus.
RobinHus annoncer er overskuelige og informative
16. oktober 2009
Jeg valgte RobinHus Pro Annonce, fordi jeg gennem nogen tid har fulgt køb/salg af andelslejligheder. RobinHus-annoncer er overskuelige og informative og ikke præget af "brochure-lyrik".
Jeg valgte den billige løsning (2.995 kr.), fordi vi i andelsforeningen med tilknyttet administrationsselskab er sikret, at papirarbejdet foregår professionelt.

Det var meget let at oprette Pro Annoncen. Og senere at ændre i den. Jeg havde annoncen stående som prøve i nogen tid (fordi jeg ikke have fotografier!!) og blev af RobinHus mindet om, at det ville være en god ide at aktivere den. Tak for det.
Der var i dette tilfælde ikke noget problem med indsamling af dokumenter mv. Prisætning, dokumenter osv. havde vi selv styr på i foreningen.

Markedsføringens foregik via annoncering på RobinHus.dk, Boliga.dk og DBA.dk. Det gav i alt omkring en snes henvendelser. 4-5 fremvisninger ved foreningens bestyrelsesmedlemmer.

Boligen har været annonceret i omkring tre uger. Blev solgt til den første, der reagerede på annonce. Salgspris under vurderingspris efter forudgående enighed herom i foreningens bestyrelse. Afsluttende papirarbejde foretages af foreningen og administrationsselskab.
Min annonce betød samtidig, at en anden lejlighed i foreningen nu er ved at være solgt - uden at være blevet annonceret.
hurtigt og effektivt!
15. oktober 2009
Første mægler var ok uden nogen særlig indsats, men især efter at RobinHus Mægler Gert Vognstrup Kristensen overtog og salget nærmede sig er det blevet håndteret meget hurtigt og effektivt.

Jeg har valgt ikke at indrykke avisannoncer grundet den lange liggetid og at mange andre lignende boliger er til salg. Bedste salgsfremmer = lav udbudspris.

Det bedste ved RobinHus er, at salæret er lavt. Det var OK selv at vise frem, men grundet den lange liggetid blev det ret belastende til sidst.


Det hurtige salg og konceptet med selv at vise frem passede mig fint!
13. oktober 2009
Vores mægler Anette Christensen havde godt kendskab til andelsforeningen Buddinge Park A/B. Hun var altid sød til at svare på e-mail og telefonisk henvendelse.

Det hurtige salg og konceptet med selv at vise frem passede mig fint (har lidt en indre sælger i mig). Det var ikke nødvendigt med avisannoncer, da der var godt gang i salget fra starten. Det var meget godt selv at vise frem. Jeg er jo den der kender boligen bedst.

I disse tider er det vel ny rekord, at sælge indenfor en måned efter start af annonceringen. Godt gået Robinhus (Anette)!
Vi har været godt tilfreds!
13. oktober 2009
RobinHus Mægler Anette Christensen var god at sparre med - hun havde stor indlevelse. Kun var det ærgerligt, at en kunde smuttede på grund af, at prisen blev presset yderligere, men vi er overbeviste om at, han var smuttet alligevel. Vi har været godt tilfreds! Det bedste ved at sælge gennem RobinHus var faktisk, at vi lærte Anette Christensen at kende som den søde person hun er.

Det var ok selv at vise frem - men irriterende, at alle sommerens weekends gik med det.
Jeg har igennem min mægler følt mig godt repræsenteret
13. oktober 2009
Jeg havde et godt samarbejde med min RobinHus Mægler; både i den første fase omkring prissætning og senere omkring lukning af handelen. Hun holdt mig godt opdateret igennem hendes dialog med interesserede købere. Jeg har igennem hende følt mig godt repræsenteret overfor potentielle og den endelige køber. Kundeservice har været imødekommende og servicemindede - jeg har fået lige den hjælp jeg havde behov for.

Fordi jeg fra starten af salget fik mange henvendelser fra købere, der havde set min lejlighed på nettet, vurderede jeg ikke, at det var nødvendigt med avisannoncer.

Det bedste er, at salget som helhed er forløbet problemfrit og professionelt og jeg har følt mig i gode hænder hele vejen igennem. Dette til et salær, der er en tredjedel af konkurrenternes, som jeg også overvejede.

Det var rigtig godt selv at vise boligen frem! Jeg stod jo under alle omstændigheder selv for maling og forberedelse af lejligheden til salg, så derfor var det ingen ulejlighed selv at skulle vise frem - jeg synes faktisk det var sjovt. Og så tror jeg også det gav køberne en ekstra dimension med, at de kunne høre fra ejer gennem 12 år, hvorfor tingene er som de er.
Min bolig blev solgt på to dage!
07. oktober 2009
Jeg har ingen problemer haft, så jeg er meget tilfreds. Min bolig blev solgt på to dage. Det bedste var, at jeg selv viste frem, for så vidste jeg hvornår der skulle være rydeligt. Jeg har fået flest henvendelser via internettet og køberen fandt min bolig gennem annoncen på robinhus.dk. Jeg sparede ca. 30.000 kroner.

Det var nemt at oprette en Pro Annonce...
30. september 2009
Det var nemt at oprette en Pro Annonce og følge med i statistikken over, hvor mange der har set annoncen.

Andelsboligforeningen har fastsat udbudsprisen af lejligheden. De har også stået for energimærke, teknisk syn og salgsopstilling.
Udover internettet har vi brugt opslag på uddannelsesinstitutioner samt i lokalområdet. Ellers kun via Robinhus.dk. Vi har i alt haft 15 fremvisninger på 3 uger - så var boligen solgt.

Boligen har i alt været til salg i 3 uger. Vi endte med at slå 80.000 kr. af prisen, så andelen blev solgt til 900.000 kr. Advokaten, der er tilknyttet andelsboligforeningen, har stået for det afsluttende papirarbejde. Vi har sparet omkostningerne til en ejendomsmægler ved at oprette en RobinHus Pro Annonce.
Mange penge er sparet ved brug af RobinHus
21. september 2009
Super! Hvis man kan tage nogle gode billeder, skrive en passende tekst, så er det meste arbejde gjort. Hvis man alligevel bor i lejligheden er det ikke noget problem at vise lejligheden frem. Man finder jo blot et tidspunkt, der passer begge parter, og så tager det måske typisk et kvarters tid.

Det, man ikke har som privat sælger er netværket udadtil til de boligsøgende. Det er ejendomsmæglerens klare fordel! Det er vigtigt - og grunden til, at jeg valgte RobinHus er, at lejligheden kommer frem på søgningerne på boliga.dk. Mange penge er sparet ved brug af RobinHus.

Udbudsprisen var baseret på andelskronen samt vurderede forbedringer i forhold til reglerne i andelsforeningen.

Markedsføringen er foregået ved:
Den blå avis
Opslag på arbejde
Opslag på kollegier
Mail til venner og bekendte

Der er kommet henvendelser fra nærmest hver kategori. Det endte dog med at være en fra RobinHus, der købte.

Boligen var til salg 2-3 mdr. på RobinHus. Den har ikke været hos traditionel mægler. Jeg gik ca. 10 % ned i pris. Al papirarbejdet er foretaget af andelsboligforeningens administrator.
Jeg har været ovenud tilfreds!
16. september 2009
Jeg er meget tilfreds med min RobinHus mægler Arne Beck. Jeg har fået en god og meget tilfredsstillende behandling, fik snakket ro i kroppen omkring salget. Det var en kammerat, der havde læst om RobinHus og han fortalte mig, at man kunne spare en masse penge på salæret ved at bruget RobinHus.

Det er gået så hurtigt med at sælge, at jeg slet ikke var nået så langt som at tænke på fx avisannoncer. Det har været et godt salgsforløb, da jeg lige havde vænnet mig til selv af vise huset frem. Det har været lidt svært er vise frem, det er hårdt, når folk er kritiske omkring dit hjem. Men det vænner man sig til. Jeg tror henvendelserne er kmmet fra internettet. Jeg bor på en lukket vej, så der er ikke så mange der ser Til Salg skiltet.

Jeg har ikke rigtigt brugt Kundeservice, da salget gik meget hurtigere end forventet. Jeg har været ovenud tilfreds og har fået rigtig god behandling.
Min mægler var imødekommende og god til at forklare tingene
08. september 2009
Vores RobinHus Mægler Jesper Blossfeld var imødekommende uden at være "sælgersmart" og god til at forklare tingene.

Jeg har også været meget tilfreds med Kundeservice, og det var godt at få mails hver gang en køber viste interesse ved at have set salgsopstilling mv. I alt har vi haft omkring 100 henvendelse fra købere.

Det bedste har været, at jeg selv kunne fremvise og fortælle om huset. Mæglersalær er rimeligt i forhold til andre løsninger på markedet.
Køberne virkede tilfredse med at tale med mig som kender huset og naboerne.

Det var 100% en positiv oplevelse selv at vise frem!
08. september 2009
RobinHus er relativt billig i forhold til andre ejendomsmæglere, og serviceniveauet virker ikke som om det er lavere hos RobinHus. Vi fik den betjening, som vi havde behov for, og hjemmesiden er god :-) Folk vil hellere kigge på internettet. Det gør vi selv, og det har andre også fortalt, at de gør. Vi fik ca. 20 køberhenvendelser og fremvisninger.

Det var 100% en positiv oplevelse selv at vise frem. Det er rart at møde de mennesker, som kommer og kigger - og det er mit indtryk, at de synes det er bedre, at sælger selv viser frem, i stedet for det er en ejendomsmægler, som ingen tilknytning har til det han viser frem.

Det bedste var, at RobinHus er væsentligt billigere og at man selv viser frem for købere. Vi sparede ca. 40.000 kroner.
Positiv respons fra de interesserede købere!
08. september 2009
Jeg havde en fin kommunikation med min RobinHus mægler, så jeg er tilfreds.

Det bedste ved RobinHus var prisen, og så synes jeg, at det har været en fordel selv at stå for fremvisningen. Der er kommet positiv respons fra de interesserede købere! Jeg har sparet ca. 40.000 kroner.
Jeg havde selv fod på processen
30. august 2009
Jeg er meget tilfreds - min RobinHus mægler var imødekommende, grundig og ærlig.

Det bedste ved at sælge gennem RobinHus har været selv at have fod på processen.

Jeg har sparet omkring 60.000 kroner.
Helt klart en fordel selv at vise frem!
29. august 2009
Huset blev solgt på 4 uger, så det kunne jo ikke være bedre. Vi er blevet behandlet rigtig godt.

Det er helt klart en fordel selv at vise frem, da man ved mere om huset, end nogen ejendomsmægler. Det var det bedste ved RobinHus.
Køberen kom ved at vi så på hans hus
28. august 2009
Det var fint selv at vise frem - det gav god energi og vi fornemmede god respons pga. ens egen enthusiasme og de værdier, man nok er bedst til selv at lægge i huset.

Køberen kom ved at vi så på hans hus - og bad hans mægler spørge ham, om han kunne være interesseret i vores - altså et boligbytte

Det bedste ved Robinhus var først og fremmest et passende prisleje, flexibiliteten ved selv at få fremvisninger passet ind, en stor egen enthusiame - positivt - og egen påvirkning på salgsteksten.
Det har været en god og professionel oplevelse!
28. august 2009
Det har været en god og professionel oplevelse fra start till slut. Vi brugte en Pro Annonce, hvor vi stod for det hele selv, og det virkede godt for os (salg af andelsbolig).

Da det var en andelsbolig var der ikke samme krav som ved salg af hus, så det var relativt enkelt og værktøjerne fungerede fint til vores behov.

Vi har annonceret på RobinHus.dk og brugt muligheden for "ugens bolig" i flere omgange kombineret med Åbent Hus om søndagen.
utroligt effektivt!
27. august 2009
Forløbet har været effektivt og tilfredstillende. Jeg har ikke haft rigtigt brug for Kundeservice, men de jævnlige statistikker via mail har været super.

Det bedste ved at sælge gennem RobinHus har været kontakten til køber og interesserede købere selv. Samt prisen. Altså utroligt effektivt, da der ikke er et mellemled som forsinker processen. Det giver en en fornemmelse for dem, der har set på huset, og om hvor seriøse de er. Det fantastisk og jeg ville aldrig vælge andre end RobinHus el. lign. koncepter i fremtiden.

Det var lidt grænseoverskridende at vise frem de første gange. Men til gengæld får køberen en meget bedre gennemgang og man får sagt alle de ting man synes er vigtige at få frem.
Troværdig, korrekt og hurtig!
11. august 2009
Min mægler var troværdig, korrekt og hurtig. Kunne måske være lidt mere grundig, men alt i alt er jeg godt tilfreds. Og hos Kundeservice var de hjælpsomme. Det fungerede rigtig godt selv at vise frem. Det bedste var prisen.
Yderst dygtig og professionel mægler!
11. august 2009
Jeg har haft en yderst dygtig og professionel mægler i Pernille Ulrich Holmsted. Hun har støttet mig hele vejen igennem salgsforløbet. Min lejlighed er lige blevet solgt og hun har virkelig gjort hvad hun kunne, for at jeg skulle få en så fordelagtig pris på min lejlighed som muligt. Hun har løbende orienteret mig via mail om hele salgsforløbet. Hvis jeg skal have solgt min kommende bolig på et tidspunkt, så vil jeg helt sikkert vælge RobinHus igen! Tusind tak for jeres støtte og løbende informationer til os sælgere. Jeg har ikke på noget tidspunkt følt, at jeg har stået alene i processen. Der har hele tiden været info og hjælp at hente. Tusind tak for det!

Det bedste synes jeg var, at jeg selv skulle fremvise lejligheden. Man kender jo bedst sin egen bolig og omgivelserne. Jeg synes, at det var spændende og interssant at vise noget frem, som skulle sælges til andre. Sjovt at høre om andres mening om ens bolig. I hele salgsprocessen har jeg lært at forskønne min bolig, så den bliver mere attraktiv. Jeg har under hele processen lært hvor meget det betyder, når man skal fremvise sin lejlighed, at der er lyst, ryddeligt og venligt i lejligheden. Køberne mærker med det samme om der er en god energi og atmosfære i boligen.

Jeg har hele tiden, som jeg skrev før, følt at der var hjælp og gode informationer at hente løbende. Hvis jeg var i tvivl og kontaktede Kundeservice, var der god og hurtig hjælp at hente. Kundeservicefunktionen har virkelig taget sig godt at sine kunder. F. eks. når jeg havde bestilt nye salgsopstillinger over nettet, så blev de næsten "serveret" for en dagen efter. God og effektiv hjælp fra jeres side af.
Det bedste var, at jeg sparede en masse penge!
10. august 2009
Vi fik solgt sommerhuset på ca. et halvt år og det er jeg da tilfreds med. I det store hele har jeg været tilfreds med min mægler.

Jeg ville jeg ikke bruge penge på avisannoncering, og når jeg selv har kigget på hus, har jeg altid brugt internettet, så det regnede jeg også med andre gjorde.

Jeg syntes egentlig at det var meget rart selv at vise frem, da det jo er mig selv, der kender mit hus bedst.

Det bedste var, at jeg sparede en masse penge. Salæret var halv pris i forhold til andre mæglere. Så jeg har sparet ca. 70.000 kr.
Hurtig og aktiv respons fra min RobinHus Mægler
07. august 2009
God sparring og meget hurtig og aktiv respons fra min RobinHus Mægler Mette Dollerup. Det bedste ved Robinhus er, at spare penge og samtidig være fuldstændig tryg ved salget. Fremvisningerne gik fint, og jeg mener at have sparet omkring 30.000 kr.
Det er tydeligt, at internettet bliver brugt flittigt i bolighandler i
06. august 2009
Min mægler havde godt styr på tingene, og sørgede for at papirarbejdet blev udført hurtigt.

Vi er af den mening, at hvis der er købere til vores hus, så skal de nok finde det via internettet og mægler. Det er tydeligt, at internettet bliver brugt flittigt i bolighandler i dag, og det var også via Internettet at køberne kom. Det var rigtig hyggeligt selv at vise frem for køberne, og ikke noget problem overhovedet.

Det bedste ved RobinHus er helt klart den store besparelse i salæret. På den måde sparede vi ca. 100.000 kr.!
Naturligt selv at stå for fremvisningerne
04. august 2009
Det var meget naturligt selv at stå for fremvisningerne og jeg synes også, at det er bedre end hvis mægleren skulle gøre det. For man kan selv aftale tid uden at det skal gå igennem mægler.

Kundeservice var jeg meget tilfreds med. Ingen klager her. Kan kun sige, at det var dejligt med al det matriale og tilbud man fik samt hjælp. Kun "plusser".

Mægler salæret hos RobinHus er halv pris end alle andre, og det er det bedste.
Det var egentligt meget sjovt at vise frem selv...
04. august 2009
Gennemgående fungerede samarbejdet med min RobinHus mægler godt. Det var egentligt meget sjovt at vise frem selv, selvom jeg brugte en del tid på det. Det bedste ved RobinHus var den lave pris, selvfølgelig. Jeg har ca. sparet 35.000 kr.

Pro Annoncen giver en flot præsentation...
03. august 2009
Pro Annoncen giver en flot præsentation af boligen, og man får professionelle salgsskilte. Meget nemt da dette var en andel og da vi har en ejendomsadministrator på. Markedsføringen er foregået ved opslag i lokalområde af flere omgange, DBA, gratis boligportaler og selvfølgelig RobinHus.dk.

Andelen var til salg i 4 md, hvor de 2 md var på RobinHus. Solgt til prisen.
Oprettelse af boligannoncen var nemt.
01. august 2009
Det har været rigtig fint at bruge Pro Annoncen. Det har været en billig måde at annoncere lejlighedssalget. Oprettelse af boligannoncen var nemt. Markedsføring på RobinHus.dk og med RobinHus Til Salg skilte i vinduet. Vi har haft syv fremvisninger. Boligen har været til salg næsten tre måneder hos RobinHus. Vi gav et nedslag på 260.000 kr. Sparet salær hos traditionel ejendomsmægler.

Vi var selv i diaglog med alle der så lejligheden
31. juli 2009
Jeg var godt tilfreds med min RobinHus mægler, hun var god til at vende tilbage ved henvendelser, og det var godt at alle tilbud blev forelagt os.

Det bedste ved at sælge gennem RobinHus var prisen og at vi selv var i diaglog med alle der så lejligheden.

Vi har sparet ca. 60.000 kroner.
Internettet er det mest brugte medie!
31. juli 2009
Jeg har været meget tilfreds - der var hvad der skulle være, så det var helt i orden.

Dog var det lidt svært selv at vise boligen frem, for det var ikke min, men mine afdøde forældres lejlighed.

Jeg har ikke haft indrykket avisannoncer, på grund af den antagelse, at internettet er det mest brugte medie. Det bedste ved at sælge gennem RobinHus er at det er billigt.
RobinHus virker tjekket!
30. juli 2009
Vores mægler var meget professionel og svarede hurtigt på vores spørgsmål, både på mail og telefonisk. Vi følte os i trykke hænder.

Vi har ikke indrykket avisannoncer. Vi læser ikke selv avisannoncer, men bruger Boliga og Boligsiden, så vil fandt det unødvendigt. Det var meget sjovt med ugens statestik, de øvrige tilbud benyttede vi os ikke af.

Det bedste ved at sælge gennem RobinHus var at vi selv kunne vise frem. Det primære indtryk er godt, vi er blevet godt behandlet og RobinHus virker tjekket.
Vi fik solgt til en god pris.
28. juli 2009
Jeg havde en meget venlig og behaglig RobinHus mægler. Vi fik hurtigt svar og vi fik solgt til en god pris. Jeg havde kun kontakt med min mægler, dog var det fint med de status mails jeg fik tilsendt fra Kundeservice.

Det bedste ved at sælge gennem RobinHus er prisen og det faktum, at man ikke bliver "smidt" ud af sit eget hjem hver gang det skal vises frem.
Det var helt fint selv at vise frem. Faktisk synes jeg det var en fordel.
Det var faktisk meget positivt selv at stå for fremvisningen...
25. juli 2009
Det var faktisk meget positivt selv at stå for fremvisningen, da vi selv kunne danne os en fornemmelse af købers holdning til boligen og derved også selv havde en fornemmelse af, hvordan situation omkring salget udviklede sig. Vidste på den måde også nøjagtigt hvad der blev sagt til evt. købere og vi fik positiv respons på denne metode.

Vi har haft to mæglere i forløbet pga. barsel, men har alt i alt været godt tilfredse. Vi har derudover været meget tilfredse med Kundeservice - ved bestilling af nyt og supplerende materiale havde vi det indenfor meget kort tid! Meget professionelt og rart med den hurtige service. Vi behøvede ikke at være bekymret for at løbe tør for f.eks. salgsopstillinger.

Det bedste ved at sælge gennem RobinHus er at det er billigt!
Det er rigtig nemt at lave en professionel boligannonce igennem RobinH
18. juli 2009
Jeg valgte Robinhus Pro Annoncen, fordi jeg forventede at Internettet var der hvor flest boliger blev set, samtidig med at jeg ikke har noget imod at vise min bolig frem selv. Det er rigtig nemt at lave en professionel boligannonce igennem Robinhus.dk. Den ugentlig statistik giver et godt indtryk af om pris/billeder/beskrivelse er fornuftig.

Robinhus.dk har en fin guide til hvor man skaffer de enkelte oplysninger til ens bolig annonce. Man kan selv vælge om man vil betale en professionel fotograf, eller om man selv vil tage billeder af boligen.

Det har givet rigtig godt at være med på Boliga.dk, samt Den Blå Avis. Jeg valgte dog at oprette min egen annonce på dba.dk, så jeg kunne vælge billeder og modtage spørgsmål.

Det har taget noget tid at sælge boligen, men det skyldes nok mest, at der var en bolig-boble der brast efterfulgt af en finanskrise. Det afsluttende papirarbejde fik jeg udført af en boligadvokat.
Pro Annoncen er en enkel, overskuelig og prisvenlig løsning...
15. juli 2009
Pro Annoncen er en enkel, overskuelig og prisvenlig løsning, som er nem at opdatere. Mail ud til køberkartotek er en vigtig service, som rammer ens målgruppe. Så længe man har sine papirer og billeder klar, er det lynhurtigt at oprette sin annonce. Nemt at annoncere åbent hus. Til Salg skilt til vinduer kom 2 dage efter bestilling fra RobinHus.
Det har kun været en positiv oplevelse!
08. juli 2009
Det har på alle måder været en positiv oplevelse at vise huset frem selv. Det der er udmattende ved at have hus til salg er selve klargørelsen til fremvisning, ikke den time eller halvanden man faktisk har "gæster".
Min baggrund for den konstatering er, at jeg har fulgt en nabos forsøg på husslg gennem 3 år. De var lige så udmattede, da deres ejendomsmægler overtog huset til fremvisning. Har ofte fået dette spørgsmål "om det ikke var hårdt?". Men nej, den hårde del var såmænd at rydde op/gøre rent/vaske vinduer, hvilket er helt ens uanset man selv står i hoveddøren og viser rundt.

Her var 97 personer (ikke inkl. børn) til rundvisning på 3 etager. For dem der ønskede at se loftet betød det 4 etager. Enkelte par er talt med to gange, hvis de kom for anden gang. Kun selve køberne kom 3 gange. Fordelt over 6-7 Åbent-hus arrangementer og en hel del individuelle besøg.

Min RobinHus mægler var ved besøget meget fin og grundig til at beskrive hvordan det er en god ide at modtage potentielle købere; dvs. have forskellige måder at fortælle på alt efter om det var par med småbørn, teenagere o.s.v. Hun tog udgangspunkt i den måde jeg selv modtog hende på og viste rundt. En god baggrund for en snak om hvordan man selv gør det! Det var meget konkret.

Endnu et fint råd var at fortælle om husets historie og ikke ind på tekniske problemer, for det vil de selvfølgelig selv nå frem til ved en evt. grundigere gennemgang senere. Meget rigtigt.

Endnu en ting som er værd at fremhæve ved RobinHus: Man har hele tiden styr på, hvor langt man er i processen. I de tilfælde hvor interesserede købere kontaktede ejendomsmægleren, fik jeg alligevel hurtig besked.
Baggrund: Jeg har oplevet hvordan andre sælgere gik rastløse og usikre rundt og ventede på respons fra deres ejendomsmægler efter Åbent-hus. Her havde jeg hele tiden gradueringer tæt inde på livet; Var de begejstrede, ligeglade, blot et besøg ud af en lang række, lidt interesserede eller kunne det blive seriøst. Dejligt, at have helt styr på det selv!

Min RobinHus mægler var virkelig meget til rådighed, mail, telefon på kontor/mobil. Meget trygt!

Som nævnt har det kun været en positiv oplevelse/erfaring!
Dog vil jeg nævne en episode der kan have været yderst foruroligende for sartere sjæle (og især enlige kvinder, som jeg). Jeg fik en opringning fra en høfligt insisterende mand (venlig stemme) der ønskede en individuel fremvisning lige før mit allerførste Åbent Hus arrangement.
Det gik uden problemer.... men jeg er HELT overbevist om at dette par udelukkende kom for at se om der var noget af værdi.

Jeg må have sparet ufattelig meget ved at bruge RobinHus. Jeg var tidligere til et møde med et af de store ejendomsmæglerfirmaer, som sagde at "prisen kunne ikke forhandles" (men jeg kendte nogen der havde) og et par i familien havde henvendt sig til samme kontor og fået udregnet salærpris i % del af evt. hussalg. Det virker uigennemskueligt. Der var min pris 130.000 kr. Men jeg husker ikke, hvad der præcis var inklusiv.
Jeg tør næsten ikke gætte på, hvad der er sparet ved at benytte RobinHus...måske 80.000 kr.
Jeg har været MEGET glad for at bruge RobinHus!
07. juli 2009
Det har været nemt og hurtigt. Det var meget nemt at lægge annoncen op og det passet mig perfekt, at jeg selv kunne gå ind og foretage evt ændringer. Ugentlig statusmail har også fungeret perfekt.
Jeg valgte RobinHus af forskellige årsager:
- Pris
- Mulighed for at fremvise selv
- Eksponering på boliga.dk
- For ikke at skulle betale fx 60.000 for en traditionel mægler. Min lejlighed var en andel - derfor havde jeg ikke brug for hjælp til papirarbejde og juridiske ting.

Som skrevet, er min lejlighed en andel - derfor har vi et administrationsselskab tilknyttet, som står for alle de fleste af ovenstående ting. Vurderingsmand kom ud og lavede vurderingsrapport herefter fik jeg salgsopstilling mm fra administrationsselskabet. Boligannoncen var rigtig nem at oprettet - det tog ca 15 minutter - så var jeg online. Super god service og rigtig godt brugbart tool.

Jeg har kun haft min bolig på internettet (RobinHus, Den blå avis, Facebook og et par andre sider) og så har jeg haft to salgsskilte i vinduet. Der har ikke været nogen yderligere annoncering end dette.
Jeg har fået ca. 20-25 henvendelser - hvoraf ca 10-12 har været ude og se lejligheden.
Det er gået fint med fremvisningerne - faktisk har jeg hørt fra flere af dem, som jeg har fremvist til, at de synes det var rigtig rart, at det var sælger som viste rundt og ikke ejendomsmægler...

Lejligheden har været til salg små 6 måneder. Jeg er gået ned fra 791.000 til 499.000. Alt papirarbejde har andelsforeningens administrationsselskab stået for. Jeg har betalt 3000 kr. for at være listet på RobinHus.dk - hvis jeg havde solgt gennem en traditionel ejendomsmægler ville det minimum have kostet mig 60.000 kr. Så I kan selv regne ud hvilken FANTASTISK besparelse jeg har gjort mig!! :-) Jeg har været MEGET glad for at bruge RobinHus - og jeg ville med glæde gøre det en anden gang - især ved andelsleljigheder. Jeg anbefaler også RobinHus til omgangskredsen.
Det bedste har været den gode opfølgning hele vejen!
06. juli 2009
Min mægler Kai Gylling var behagelig og rolig samtidig med at han var professionel. Han sikrede et godt overblik, kombineret med information fra RobinHus Kundeservice. Han har desuden sikret god opfølgning med køberne. Derudover har selvbetjeningsdelen været meget tilfredsstillende.
Kundeservice gav god opfølgning, nemt forståelig information og nem tilgængelighed.

Det bedste har været den gode opfølgning hele vejen. Online-delen har mange muligheder, herunder Åbent Hus. Meget professionelt til en lav pris. Derudover at vi selv kunne vise frem og samtidig spare penge.
Vi har sparet ca. 50.000 kr.
06. juli 2009
Vi endte med at være rigtig godt tilfredse, da RobinHus Mægler Gert Kristensen kom på banen. Vi fik også fin info fra Kundeservice. Men det var lidt anstrengende selv at vise frem, da huset var til salg i over 1 år.

Det bedste ved at sælge gennem RobinHus var prisen. Vi har sparet ca. 50.000 kr. ved at sælge gennem RobinHus.

Min mægler var faglig kompetent og meget præcis!
06. juli 2009
Min mægler var faglig kompetent og meget præcis. Ligeledes gav Kundeservice hurtig og fyldestgørende opfølgning.

Der var stor interesse for lejligheden alene fra nettet. Det bedste var, at jeg selv var med i hele processen og fik god rådgivning af mægler.
Fremvisningerne gik godt, og det var spændende og let at besvare spørgsmål fra køberne.

Jeg har gennem hele forløbet været tryg ved RobinHus og den back-up jeg vidste jeg kunne få. Konceptet virker rigtig godt, måske kan "Ugens Bolig" udvides fra 10 til 15, da jeg oplevede en stor effekt af "Ugens Bolig".
Altid hurtige tilbagemeldinger og god rådgivning!
01. juli 2009
Jeg fik altid hurtige tilbagemeldinger og god rådgivning fra min mægler Pernille, så jeg har været meget tilfreds.

Kundeservicen hos RobinHus var også tilfredsstillende. Jeg har kun bestilt ekstra salgsmateriale en gang, men det blev sendt afsted med det samme.

Det bedste ved at sælge gennem RobinHus var prisen og muligheden for at vise frem selv.

Jeg har sparet omkring 60.000 kr.
Det var overskueligt!
29. juni 2009
Pro Annoncen var nem, bekvem og billig. Det var overskueligt. Markedsføringen på RobinHus og Boliga har været fin - har fået masser af henvendelser. Indgik aftale med køber efter 3 uger på RobinHus.
Hurtig arbejdsgang!
29. juni 2009
Jeg havde god kontakt og fik altid hurtigt svar fra min RobinHus Mægler Anette Christensen. Endvidere hurtig arbejdsgang, da vi endelig fandt en køber. Jeg var også meget tilfreds med Kundeservice, hvorfra vi fik god orientering gennem hele forløbet.

Det bedste ved at sælge gennem RobinHus er, at det er billigere. Og det var okay selv at fremvise, selvom det somme tider var lidt akavet, men alt i alt OK.
Det bedste ved at sælge gennem RobinHus var prisen, ganske enkelt.
27. juni 2009
Det var rigtig godt selv at vise mit sommerhus frem for de interesserede købere, specielt fordi jeg i det store og hel selv havde opført det, og kunne dermed give relevante oplysninger. Jeg havde 8 henvendelser per telefon i alt.

Det bedste ved at sælge gennem RobinHus var prisen, ganske enkelt.
Min mægler var altid klar til rådgivning...
26. juni 2009
Min mægler var altid klar til rådgivning og løbende opfølgning i hele salgssituationen med kontakt til og mellem advokat, bank, købere og jeg selv. Hun var ligeledes helt fra starten meget fin til at beskrive den rolle man kan tage på sig (dvs skiftende roller i forhold til potentielle kunders behov) ved husfremvisning. God opbakning eftersom det var første gang, jeg skulle prøve det.

Det var meget tilfredsstillende at fremvise sit eget hus, som man har et så godt kendskab til, hvorved der også kom mere personlige/levende beskrivelser frem. Jeg har fået fine tilbagemeldinger fra mange besøgende og opringninger fra dem, der ikke nåede det eller ikke kunne købe det.
Det var meget positivt og med levende beskrivelser, til de besøgende der viste sig at være interesserede. Man fik hurtig en fornemmelse af om der var tale om nogle, der ville gå rundt selv eller ville snakke meget. Andre slog sig ned i haven med småbørn - hyggeligt.

Det var ikke nødvendigt med avisannoncer, da der var utrolig mange henvendelser.
Min vurdering af RobinHus er fantastisk!
25. juni 2009
Min vurdering af RobinHus er selvfølgelig fantastisk. Det var pga. Pro Annoncen at jeg fik min lejlighed solgt og så ret hurtigt. Online værkøjerne har jeg ikke brugt. Jeg valgte RobinHus, da jeg ikke fik den rigtig respons på mine andre annoncer. Jeg fik tippet af en veninde, der lige havde solgt gennem RobinHus. Jeg anede ikke, at man "bare" kunne oprette en annonce.

Inden jeg fik en Pro Annonce hos RobinHus, havde jeg lagt den på alle andre sider det var muligt. Tror at jeg var oppe på 11 internet sider. Opslag i butikker har jeg også haft. Hvor mange fremvisninger jeg har haft, kan jeg ikke huske, men en stor del. Men den seriøse interesse er først kommet efter Pro Annoncen på RobinHus.

Vi satte lejligheden til salg i december. Da det var en andelsbolig, skulle der ikke så meget til udover en vurderingsmand.
Vi slog ikke af i pris. Den blev solgt til vurderingen. Besparelsen ved at bruge RobinHus, kan man vel sige er, at jeg nu er kommet af med den og ikke skal betale flere huslejer. Tusind tak for hjælpen. Og spred rygtet om, at det kan gøres på den måde.
Min mægler forhandlede godt!
24. juni 2009
Min mægler var til at få fat på og forhandlede godt, så jeg er meget tilfreds.

Det bedste ved RobinHus er at mæglersalæret ikke er højere.
Vores oplevelse af RobinHus var rigtig god!
18. juni 2009
Vi satte vores bolig til salg i november '08 og fik den solgt i marts '09.

Forløbet har været upåklageligt og det, at vi selv fik lov at fremvise vores lejlighed gjorde det nemt tidsmæssigt og meget mere personligt. De fleste at dem, der kom og så lejligheden var glade for den personlige måde, det virkede ikke så stift, som hvis mægleren havde stået ved siden af - der blev stillet spørgsmål og de fik svar med det samme. De kunne komme på tidspunkter, der passede dem og det skulle ikke abosolut være søndag kl. 11, som hvis en mælger skulle have været med.

Hver gang folk havde været hos os, gav vi vores RobinHus mægler, Annette, en mailadresse og hun fulgte op. Hun var også god til at varetage vores interesser - god til at forhandle og den pris vi fik var helt fin. Vi nåede aldrig at have Åbent Hus og endte med at have flere købere.

Så vores oplevelse af RobinHus var rigtig god - dem vil vi bestemt anbefale og selv bruge en anden gang.
Min mægler var hurtig og altid til at få fat i
18. juni 2009
Jeg er meget tilfreds med vores RobinHus Mægler. Hun var hurtig og var altid til at få fat i, hvis man lige stod med noget som man ikke selv kunne svare på.

Det bedste var det med selv at fremvise - det virker som et godt koncept! Og mægleren tager sig jo af forhandlingen. Det var faktisk sjovt og gav en god fornemmelse. Jeg tror også, at der på den måde opstår et godt forhold mellem køber og sælger og begge ved, hvad der er aftalt.
Jeg skulle have valgt RobinHus fra starten af
15. juni 2009
Jeg var glad for jeg valgte Robinhus Pro Annoncen og skulle havde gjort det fra starten af. I stedet for at prøve diverse gratis websites. Der er stor trafik på RobinHus.dk websitet og derfor bedre muligheder for at finde en køber. OK - 3000 kr. er lidt dyrt for den "billige" løsning, men i sidste ende må man bruge penge for at tjene penge.

Den interesserede køber har fået fremvist boligen efter behov. Det var nemt at afslutte salget, da det er en andelsbolig, så der er ikke meget at bruge en mælger til.

Det har været problemfrit
14. juni 2009
Vi har været meget tilfredse med Pro Annoncen og har haft flere interesserede købere ude at se boligen. Det har været problemfrit. Boligen har været til salg i knap 2 måneder inden den blev solgt.

Det tog reelt kun 2 uger før jeg havde en køber!
08. juni 2009
Da det var en andelslejlighed jeg skulle sælge, valgte jeg at bruge jeres Pro Annonce. Det har gjort at salget af min lejlighed kun har kostet
mig 3000 kr, hvilket jeg synes er meget billigt. Det var nemt selv at oprette annoncen via jeres hjemmeside. Jeg fik hurtig mange henvendelser, fra folk der havde set annoncen på RobinHus.dk eller Boliga.dk.

Det tog reelt kun 2 uger før jeg havde en køber. Vi gik 150.000 kr. ned i pris. VI har selv i samarbejde med ejendommens administration stået
for papirarbejdet.

Min mægler var proaktiv i forbindelse med at få en god pris ud af købe
07. juni 2009
RobinHus Mægleren har gjort en tilfredsstillende indsats i forbindelse med eksekveringen af salget. Han var derudover meget proaktiv i forbindelse med at få en god pris ud af køber.

Den primære målgruppe for vores lejlighed var yngre par/enlige, som må formodes primært at bruge internettet til søgning. Jeg prøvede oprindelig at sælge lejligheden gennem en af de store, traditionelle mæglerkæder. Jeg synes ikke at de gjorde noget som helst, der kunne retfærdiggøre et langt højere salær.

Det fungerede fint at vise boligen frem. Det gjorde det muligt at svare på alle de spørgsmål, som potentielle købere måtte have.
Det bedste ved at sælge gennem RobinHus var prisen, fotografen og onli
05. juni 2009
Vores RobinHus mægler Anette Christensen har altid været på forkant med tingene, kommunikerende og grundig. Det kunne vi ikke have ønsket os bedre. Det var fint selv at vise frem, fordi vi som sælgere selv fik lejlighed til at spørge interesserede, hvad der var vigtigt for dem, og så derefter fremhæve netop disse sider ved vores lejlighed.

Det bedste ved at sælge gennem RobinHus var prisen, fotografen og online-løsningen. Prisen for RobinHus' ydelser er rimelig. Fotografen leverede kanon gode billeder af lejligheden, hvilket vi klart har kunnet mærke på aktivitietsniveauet. Jeres onlineløsning er god, og det har været rart selv at kunne følge med løbende.
Kompetent og professionel mægler!
05. juni 2009
Jeg har været godt tilfreds. Min RobinHus mægler var meget kompetent og professionel og tillidsvækkende.

Det var meget spændende at fortælle om husets opbygning gennem tiden og uddybe "brugsanvisningen". At fortælle om de skjulte finesser, el, vand, varme, planter i jorden, naboerne osv. Det bedste var, at Robinhus sørger for at fange køberen gennem Boligsiden.dk og jeg sørger for en detaljeret "fortælling" til køberne.

Det er helt klart Internettet, der giver flest køberhenvendelser, for det er der man har alle oplysninger tilgængelig, lige foran sin næse :-) Og er man oppe i årene, får man hjælp af ungerne eller venner...

Nemt selv at stå for salget
05. juni 2009
Det var nemt og godt at bruge Pro Annoncen. Det er nemt selv at stå for salget, men det tager selvfølgelig tid. Markedsføringen af boligen er foregået via de kanaler RobinHus benytter sig af, hvilket har fungeret godt.

Der har været et stort nedslag i prisen, men det skyldes tiderne, og ikke RobinHus.

RobinHus var den billigste mulighed...
03. juni 2009
RobinHus Pro Annoncen var den billigste mulighed, som også gav mulighed for visning på Boliga.dk. Markedsføringen foregik kun på internettet samt plakat i vinduet. Ca. 1/2 års annoncering (kun på RobinHus og Boliga). 50.000 kr. i afslag. Brugt boligforeningens advokat.

Lejligheden blev solgt på tre uger
02. juni 2009
Det har været rigtig fint, nemt at oprette Pro Annoncen og fint at kunne følge med i ugens statistik. Vi har klaret det hele selv. Vi har haft en fremvisning og hun endte med at købe lejligheden. Lejligheden blev solgt på tre uger. Selvfølgelig med nedslag i prisen, men som forventet.
En god kombination
01. juni 2009
RobinHus Pro Annoncen giver en god kombination af adgang til website, skiltning, men samtidig selvsalg. Køber blev opmærksom på bolig ved opslag i vinduet. Vurdering 1.056.000 kr. Salgspris 650.000 kr.

Det er effektivt!
30. maj 2009
Det er effektivt og rigtig godt at anvende Pro Annoncen. Forberedelserne gik helt fint, men jeg havde noget bøvl med at få billederne gemt i den rigtige størrelse. Salget er forløbet uden problemer. Jeg har givet et nedslag på 40.000 kr. i forhandling med køber.

Det var nemt at oprette Pro Annoncen
21. maj 2009
Årsagen til at vi anvendte Robinhus.dk, er at der umiddelbart ikke kunne findes potientielle købere via lokale ejendomsmæglere.

Det var nemt at oprette Pro Annoncen. Fastsættelsen af salgsprisen blev lavet ud fra den vurdering som en lokal mægler var kommet med. Tilstandsrapport og Energimærke er ikke påført vores annonce, da vi kort efter oprettelsen allerede havde en køber.

Det er fint at man får oplyst hvor mange interesserede købere der har henvendt sig. Det er nemmere at sælge huset selv, fordi man jo selv kender det bedst og ved hvilke materialer, der er brugt.

Vi har valgt at bruge ekstern rådgiver til at være behjælpelig med udfærdigelse af købsaftale samt indhentning af de nødvendige dokumenter. Dette har kostet os ca. kr. 30.000 for hele pakken.
Jeg synes salgsprocessen har været fremragende gennem RobinHus...
19. maj 2009
Jeg synes salgsprocessen har været fremragende gennem RobinHus.

Værktøjerne til Brutto/Netto beregning har været nemme at anvende og det har været meget hurtigt at opdatere økonomi beregningerne, når rente/kursniveau har svinget. Ligeledes er dokumenterne om sælgerinformation / køberinformation rigtig gode.

Det har været nemt at sætte annoncen op fordi der er plads til at lægge alle relevante informationer ind i systemet. Ligeledes glemmer man heller ikke væsentlige ting i annoncen.

Jeg har haft boligen til salg ved en anden mægler forinden. Jeg valgte med RobinHus Pro annonce at forsøge selv, da mæglerens indsats ikke gav mere en een fremvisning. Jeg kunne med RobinHus bedre give lidt prisafslag, fordi jeg sparede mægler salær. Fremvisning og opfølgning efter fremvisninger har forløbet rigtig fint. Jeg har kun brugt RobinHus Pro annoncen på internettet og ikke selv annonceret i aviser eller lignende.
Huset var til salg i 8 måneder hos ejendomsmægler og derefter 5 måneder hos RobinHus, hvor jeg så fik boligen solgt.

Desværre måtte jeg sælge boligen 14 % biligere end den annoncerede pris. Det hjalp så til gengæld, at jeg sparede ejendomsmægler salær på ca. 50.000,- kr. Jeg kunne måske have fået en anelse højere pris gennem en mægler p.g.a. hård slutpris forhandling, men i det store hele er jeg tilfreds med handelen.

Det afsluttende papir arbejde er lavet i samarbejde med min advokat. Vi har skrevet under på betinget skøde med alt indført heri, i stedet for købsaftale. Det har fungeret meget fint i samarbejde med advokaten og mit pengeinstitut.

Køber har ligeledes været tryg i processen, fordi jeg har været godt orienteret om forløbet ved bl.a. at læse jeres vejledninger om det typiske salgsforløb. Køber har også været meget indstillet på at spare penge i processen og har ytret sin tilfredshed.


Det bedste var prisen - men jeg fik også en god service!
19. maj 2009
Jeg har været meget tilfreds! Min mægler var meget hjælpsom og hurtig til at reagere på mine henvendelser.

Jeg tog RobinHus udelukkende for at gøre det billigst muligt. Derudover tror jeg unge mennesker bruger nettet som primær information i søgning på hus. Det bedste var helt klart prisen - den var altafgørende. Men fik også en fin service.

Jeg havde ikke noget problem med selv at skulle vise huset frem, hvilket gik rigtig godt - lidt mærkeligt den første gang, men jeg vænnede mig hurtigt til det.

Solgt på 8 dage!
14. maj 2009
I har leveret en fin service via Jesper Blossfeld og via e-mail med statistik mv.

Huset blev solgt på 8 dage, efter at vores forrige mægler ikke kunne sælge det på 10 mdr.

Eneste, som I ku gøre bedre er at levere fremvisningsmappen hurtigt. Da jeg fik den havde vi allerede haft to fremvisninger. og næsten solgt huset.
Det kan simpelthen ikke blive nemmere og mere overskueligt!
13. maj 2009
Det at anvende Robinhus.dk er fantastisk nemt. Meget enkelt og ligetil. Det kan simpelthen ikke blive nemmere og mere overskueligt!

Jeg har "kun" haft den på internettet (Robinhus.dk), men det er gået over al forventning. Min lejlighed blev solgt 4 dage efter, at jeg havde lagt den på Robinhus.dk. Jeg måtte give et mindre, ubetydeligt nedslag i pris til køber, men meget normalt i disse tider.
Jeg har sparet 85.000,- kr. i alt.

RobinHus har et simpelt og gennemskueligt koncept
11. maj 2009
Vi har været meget tilfredse, for vores mægler Peter Kjær var meget let at få fat i og hurtig og præcis i korrespondencen. RobinHus har et simpelt og gennemskueligt koncept, og det er det bedste.

Internettet samt vores Til Salg skilt har givet flest køberhenvendelser. Og det var helt OK selv at vise huset frem.
Vi kan varmt anbefale andre at gøre det samme!
11. maj 2009
Min mand og jeg har været meget tilfredse med salget gennem Robinhus med mægler Annette Schat-Holm og kan varmt anbefale andre at gøre det samme!

Vores lejlighed på det indre Frederiksberg blev solgt på mindre end to uger til en meget tilfredsstillende pris. Jeg vil tro, at vi tjente mindst 100.000 kroner på at sælge gennem Robinhus i forhold til de traditionelle mæglere. Det forhold, at vi selv fremviste ved de 2 åbent hus arrangementer, som vi nåede at holde, var kun en fordel. Vi er jo de nærmeste til at fortælle om lejligheden, området og naboerne.

Det har været en udelt fornøjelse at sælge gennem Robinhus og at have Annette Schat-Holm som mægler.
Alt forløb planmæssigt
08. maj 2009
Jeg har været tilfreds. Alt forløb planmæssigt. Det gik rigtig fint med selv at vise frem. Det bedste ved RobinHus var det billige salær.

Meget tilfreds!
07. maj 2009
Meget tilfreds. Jesper Blossfeld har været en god, sød og klog rådgiver hele forløbet igennem. Det bedste var prisen og et godt samarbejde med mægleren.
Nemt, hurtigt og meget billigt!
02. maj 2009
Vi har været rigtig glade for, at vi valgte at sælge gennem RobinHus.dk. Det var både nemt, hurtigt og meget billigt. Den forberedende fase af salget gik nemt og hurtigt. Salget er sket kun gennem RobinHus hjemmeside og Boliga.dk. Salgstid var ca. 5 måneder. Der var en nedslag i prisen på 120.000 kr.

Helt perfekt på alle måder!
26. april 2009
RobinHus har været helt perfekt på alle måder. Vi valgte RobinHus, som blev os anbefalet, fordi vi ville sælge vores ejendom personligt. Indsamling og omfang af dokumenter skete på købers opfordring.

Annoncen har kun ligget på nettet. Fremvisning ca. 30 gange. Sådant set ret spændende at møde så mange forskellige mennesker og deres drømme. Vi har fået lige nøjagtig den køber (familie), som vi gik efter. Selve salget er sket af 2 gange, først i 1 måned (købere faldt fra) så i 3/4 år (krisen indhentede os). Begge gange kun på RobinHus.dk.

Vi gik 100.000 kr. ned i pris og udfærdigede selv købsaftalen. Vi har vel sparet ca. 60 - 70.000 kr. ved at benytte RobinHus.
Let at anvende RobinHus til salg af sommerhus i Sverige
22. april 2009
Det har været meget let at anvende RobinHus hjemmesiden til salg af sommerhus i Sverige, det var nemt og ligetil. Vi har haft 2 forespørgsler, men det var via vores forening, at vi fandt en køberen. Til den afsluttende del af salget har vi benyttet en svensk ejendomsmægler, som var tilknyttet vores bank.

Vi fik solgt boligen hurtigt og effektivt
15. april 2009
Vores RobinHUs mægler opfyldte vores krav. Vi fik solgt boligen hurtigt og effektivt. Behagelig at samarbejde med.

Det var fint selv at vise frem - vi er jo dem der kender lokalområde samt boligen bedst.

Fint koncept, bliv ved med at holde prisen nede.

Billigt og effektivt!
15. april 2009
Jeg har været meget tilfreds med min mægler. Han tilbød ekstra service i 14 dage, hvor jeg ikke var i landet.

RobinHus er billigt og effektivt, og det var nemt selv at vise frem. Jeg viste den kun et par gange, så var den solgt.
Alle kigger på nettet!
07. april 2009
RobinHus mægler Lene Meraj var hurtig til at levere papirer og besvare spørgsmål, så jeg har været meget tilfreds.

Avisannoncer var ikke nødvendigt, da alle alligevel kigger på nettet. Fremvisning var helt fint. Vi kender den jo bedre end mægleren.

Godt samarbejde med RobinHus mægler Peter Kjær
07. april 2009
Vi har haft et godt samarbejde med RobinHus mægler Peter Kjær, og vi er meget tilfredse. Det har været godt med den direkte kontakt til Peter Kjær.

Det bedste ved at sælge gennem RobinHus var uden tvivl prisen, men det har også været spændende selv at skulle stå for fremvisningerne.
Jeg synes Robinhus.dk har været det rigtige site...
25. marts 2009
Jeg synes Robinhus.dk har været det rigtige site at sætte boligen til salg på. Jeg har benyttet Åbent Hus meget og det har været godt at kunne sætte mange billeder på. Jeg valgte også Robinhus.dk pga. Boliga.dk. Det var en andelsbolig, så det har været begrænset hvor mange oplysninger jeg har behøvet at taste ind.

I begyndelsen af perioden på RobinHus hørte jeg ingenting fra interesserede købere, men i slutningen har det nok været det salgsted med mest efterspørgsel. Når jeg har haft spørgsmål, har RobinHus været gode til at vende hurtigt tilbage. Jeg har haft opslag i lokalmiljø, ekstra annoncering i den blå avis, Boligportalen, Andelsbolig.dk samt lokalavis annoncering i starten af perioden.

Jeg har haft boligen til salg i ca. 5 måneder. Fra krisen startede hen over jul til ind i foråret, hvor jeg godt har kunne mærke en større efterspørgsel (prisen blev også sat 200.000 kr. ned). Og et afslag til køber på yderligere 50.000 iflg. annonceret pris. Det er ikke det bedste tidspunkt at sælge på og jeg har fået ca. 5-6 bud, der lå meget under og som jeg har takket pænt nej til. Jeg har også fået rigtig, rigtig mange tilbud om fremleje af lejligheden, som heller ikke har været interessant for mig. Jeg har naturligvis selv vist fremt og lavet forhandlingerne. Som andelsbolighaver er det jo administrator jeg går til og dem der udfærdiger papirene, så der var ingen traditionel ejendomsmægler involveret.
RobinHus er effektivt til en fornuftig pris!
21. marts 2009
Jeg var meget tilfreds med min RobinHus mægler, som var engageret, tålmodig, altid imødekommende, havde et godt overblik og havde korte svartider. Også kundeservicen var meget tilfredsstillende med hurtige, præcise svar.

Fremvisning føltes naturligt og skaber en god kemi mellem sælger og køber.

RobinHus er effektivt til en fornuftig pris.
Det var helt kanon!
20. marts 2009
Min mægler var god til at følge op på tingene fra start til slut. Det bedste ved at sælge gennem RobinHus? Prisen, og at man selv viste huset frem - det var helt kanon.

Jeg har sparet omkring 25.000 kr.
Jeg er ikke i tvivl om at RobinHus var et godt valg
20. marts 2009
Fra begyndelsen af forløbet understregede min mægler, Lene Meraj, at realisme i forhold til et stagnerende boligmarked var vejen frem. Hendes råd viste sig at være lige på kornet: fremfor at give mig falsk indtryk, hjalp det mig til at beholde fornuften og viljen til at forhandle pris, fremfor at holde fast i et urealistisk prisniveau. Fordi hun således fra begyndelsen var ærlig og ligefrem, kunne jeg med ro i sjælen sætte prisen til et leje, der gav talrige henvendelser fra mulige købere. Og som til sidst resulterede i et salg. Derudover var hun nem at få fat på, hurtig til at besvare mails og i det hele taget nærværende når jeg havde brug for rådgivning. Jeg er yderst tilfreds med salgsforløbet.

Annonceringen på internettet gav tydeligvis god opmærksomhed, så jeg følte det aldrig som nødvendigt at annoncere i avisen. Jeg var meget glad for den direkte kontakt med potentielle købere. For det første fordi jeg selv kunne danne mig et indtryk af markedet, og for det andet fordi jeg kunne bruge min viden om at bo i området til at pirre nysgerrigheden og interessen hos køberne. Det kræver en god indsats og masser af research hvad boligmarkedet angår, men jeg er ikke i tvivl om at RobinHus var et godt valg. Ikke mindst fordi de lave omkostninger har gjort det muligt for mig at prissætte boligen til et niveau, hvor konkurrenceevnen var i top.

Internettet har givet flest køberhenvendelser. Ugens Bolig var et stærkt værktøj til at skabe ekstra synlighed. Jeg er slet ikke i tvivl om, at det var den form for annoncering, som i sidste ende gav et salg, eftersom at jeg i ugen efter havde 10 fremvisninger fordelt på lige godt halvanden uge.

Hver gang jeg henvendte mig til Robinhus Kundeservice blev jeg behandlet med venlighed. Serviceniveauet er i top, og jeg har ikke en gang haft anledning til at være utilfreds. Da jeg skulle underskrive salgspapirerne, tog jeg (ved en fejl) til hovedkontoret, fremfor til min mægler - jeg havde forvekslet adresserne. Jeg blev budt på en kop kaffe, der blev ringet op til min mægler og sendt en taxa, som kunne køre mig til Østerbro - alt sammen uden at jeg nogensinde spurgte efter det. Fornemt!

Selvom man som sælger i disse tider ønsker at få solgt så hurtigt som muligt, har jeg fundet det både hyggeligt og spændende at vise boligen frem selv. Mit generelle indtryk af de interesserede købere har været rigtig godt, omend der også er mindre gode oplevelser imelllem. Folk har været høflige, flinke og imødekommende, og har spurgt interesseret til alle mulige detaljer - som jeg som sælger jo netop har kunnet svare fyldestgørende på. Til tider har det været svært at lade være med at tolke for meget på henvendelserne, og skuffelse undgår man aldrig. Men alt i alt er det en metode, jeg ville vælge til enhver tid igen.

Har du andre kommentarer eller nye ideer?

Åbent Hus er et glimrende værktøj til at få "oserne" ud at kigge. I den forbindelse kan jeg kun anbefale at holde Åbent Hus i min. 1 time ad gangen - jeg holdt selv Åbent typisk mellem 1-2 timer, og fik en meget positiv respons på baggrund deraf. Folk føler at de har god tid, og det skaber mulighed for yderligere dialog. Derudover kan det anbefales IKKE at gå i hælene på folk, men byde dem velkommen og lade dem danne sig et indtryk på egen hånd først - mens man fortæller dem at de naturligvis bare skal spørge løs. Mit indtryk er at folk NETOP spørger mere og selv åbner op for dialog, end hvis de føler sig pressede af en nærgående sælger.

Jeg anslår at have sparet ca. 50.000 kr. ved at bruge RobinHus.
Dejligt at kunne styre salget selv
16. marts 2009
Det var nemt og dejligt at kunne styre salget selv. Vi havde til salg gennem en anden mægler inden RobinHus og havde dokumenterne derfra.

Markedsføringen er foregået på nettet og med fremvisninger (mange). Lejligheden var til salg over robinhus ca. 9 mdr. og den er i perioden sat 25% ned.
Udelukkende en positiv oplevelse!
01. marts 2009
Udelukkende en positiv oplevelse. Hvor vi fra start lagde en klar strategi om efter en uge som "ny bolig" at holde åbent hus lørdag mellem 13 og 15. Den følgende uge som "Ugens Bolig" på forsiden af RobinHus.dk og Boliga.dk med åbent hus lørdag mellem 13 og 15. En tydelig merinteresse kunne aflæses i statestikken som Ugens Bolig. Efter 14 dage havde vi mundtlig tilsagn fra køber.

Vi har selv taget fotos og inscannet relevante papirer, som så kunne mailes til interesserede købere. Boligen er en andelsbolig så prisen var fastsat af foreningen. Der har været omkring 20 henvendelser, overvejende pr. mail. Fremvisninger ved 2 Åbent Hus med ca. 10 personer.

Lejligheden var til salg i ca. 14 dage før mundtlig købsaftale. Købsaftale underskrevet efter 25 dage. Nedslag i salgspris 33.000 kr. Det har kostet 4.000 kr. til RobinHus, så der er vel tale om en besparelse i omegnen af 35.000 kr.
Det var nemt at oprette og tilpasse annoncen - vi gjorde selv det hele
07. februar 2009
RobinHus-konceptet har været enkelt og billigt at bruge. Det var nemt at oprette og tilpasse annoncen - vi gjorde selv det hele.

Markedsføringen er foregået via Robinhus.dk og Den blå avis. Vi har haft nogenlunde lige mange henvendelser begge steder fra. Vi havde ca 15 fremvisninger i salgsperioden. Boligen var 1½ måned på dba.dk før robinhus og ca. 20 dage på RobinHus, før den var solgt. Vi har ikke fået hjælp af RobinHus til det afsluttende arbejde, men klarede det selv.
God service og hurtigt salg!
05. februar 2009
Jeg har været meget tilfreds med min RobinHus mægler, idet jeg fik god service og et hurtigt salg!

Det bedste ved at sælge gennem RobinHus var de lave omkostninger og det hurtige salg. Jeg fik flest køberhenvendelser fra internettet. Det var heller ikke noget problem selv at vise frem.
Hurtigt salg af min lejlighed!
05. februar 2009
Jeg var meget tilfreds med min mægler - han var hurtig og effektiv. Fordi min lejlighed blev solgt hurtigt, var der ikke brug for avisannoncer. Det var ikke nødvendigt.

Det bedste ved RobinHus er, at gebyret er rimeligt. Man får desuden mange køberhenvendelser fra internettet. Og det var helt ok selv at vise frem. Jeg anslår at have sparet ca. 50.000 kr. ved at bruge RobinHus.
Valgte at bruge RobinHus, så den også kunne komme med på Boliga.dk
03. februar 2009
Det har været fint at bruge RobinHus. Status-mailen var god. Jeg valgte RobinHus, fordi jeg ikke behøvede en mægler. Forberedelserne til salget gik fint. Det krævede ikke så meget, da det var en andel og pris og vurdering var bestemt på forhånd.

Inden Robinhus havde jeg en annonce i Den blå avis (dba.dk). Valgte at bruge RobinHus, så den også kunne komme med på Boliga.dk.

Lejligheden har været til salg på RobinHus i ca. 2 måneder. I alt har den været til salg i 4 måneder. Der har været et nedslag. Købsaftale er endnu ikke lavet, afventer administrator.
Jeg sparede mæglersalæret
22. januar 2009
Jeg sparede mæglersalæret, og det var fint at vise frem selv. Markedsføringen er udelukkende sket på www. robinhus.dk og ved egen fremvisning.

Lejligheden var til salg i 11 måneder, men kunne have solgt efter 3-4 måneder. Afsluttende papirarbejde ordnet af E/F administrator for 10.000 kr.
Sød og imødekommende mægler
08. januar 2009
Min RobinHus mægler, Pernille, var altid sød og imødekommende. Hun var nem at få fat på og hurtig til at svare tlf.beskeder og mails. Derudover gav hun sig altid tid til at svare på diverse spørgsmål og drøfte forskellige overvejelser, som vi gjorde os. Vi fik mange henvendelser via internettet. Det bedste ved RobinHus var prisen, som er noget lavere end hos andre ejendomsmæglere.

Jeg var også meget tilfreds med den kundeservice jeg mødte. Jeg har kun en gang henvendt mig, men fik hurtigt svar og fik tilsendt det ekstra salgsmateriale, som vi havde brug for.

Det var ok selv at vise frem, for vi kunne jo svare på alle de spørgsmål køberne havde omkring ejendommen osv. Men nogen gange var det også lidt hårdt, fordi vi brugte en del tid og energi på det og ofte aldrig hørte fra de potentielle købere efterfølgende. Det er svært ikke at have forhåbninger hver gang der kommer nogen for at se lejligheden og man bliver mere involveret, når man selv viser frem.
Vi har sparet ca. 80-90.000 kr.!
06. januar 2009
Vores RobinHus-mægler har været god til at fortælle om salgsforløbet samt har givet gode fif til fremvisning, så vi er meget tilfredse. Syntes kundeservice har været god og hurtige til at vende tilbage, når man har kontaktet dem.

Det bedste var helt klart salæret (vi har sparet ca. 80-90.000 kr.) og at man selv viser sit hus frem til evt. køber. Kunne faktisk være et salgsargument, at man ikke skal forlade sit eget hus, når der kommer nogle og skal kigge på det. Vi har fået 3 henvendelser fra købere, og 2 fremvisninger. Nr. 2 købte sommerhuset. Det var rart selv at vise frem, så havde man også en fornemmelse af hvor "hot" køberen var, om det evt. kunne være noget. Men nu har vi kun haft 2 fremvisninger, hvor de begge har været positive.
Min mægler var kompetent og tilstede igennem hele processen
06. januar 2009
Min mægler var kompetent og tilstede igennem hele processen. Der var lidt start vanskeligheder, men det blev hurtigt rettet. Og de gange jeg har ringet til kundeservice, er jeg blevet behandlet godt og hurtigt.

Jeg har været meget tilfreds, ikke mindst med salæret. Jeg mener at have sparet omkring 70.000 kr.